1. Vilka betalsätt kan jag välja på?

Kortbetalning (Visa, MasterCard, American Express), Faktura, Delbetalning, Betala direkt. Alla ovan alternativ via Klarna. Vi erbjuder även PayPal.

2. Kan jag som privatperson välja faktura och sedan en annan leveransadress?

Nej, vi har tyvärr inte den möjligheten. Vid faktura eller delbetalning skickas alltid din order till din folkbokföringsadress. Det går däremot bra att få en annan leveransadress om du väljer kortbetalning, direktbetalning, postförskott eller PayPal.

3. Kan man som företag betala mot faktura?

Du kan inte ange org-nr. Men du kan skriva ditt företagsnamn på C/O-raden.

4. Hur många dagar har jag på mig att betala en faktura?

Det är 14 dagars betalningstid. Önskar du förlänga förfallodatumet vänligen kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller gör det själv i Klarnas app eller inloggad på Mitt Klarna. 
Klarnas Kundtjänstsida hittar du här:
https://www.klarna.com/se/kundservice/

5. Hur säkert är det att betala med mitt kreditkort på Hydro Flask Sverige?

Ett av betalningsalternativen på Hydro Flask Sverige är kortbetalning. När du ombeds lämna ditt kortnummer så befinner du dig på en krypterad sida. Transaktionen genomförs i samarbete med Klarnas betalväxel som är en av nordens ledande betalväxlar och den är PCI-certifierad. De använder den av VISA och MASTERCARD utvecklade 3D Secure-kopplingen i sin betalväxel. Hydro Flask Sverige har även ett SSL certifikat för att du som kund skall kunna känna dig trygg i att ingen annan får tillgång till informationen som du lämnar ifrån dig på våra betalsidor. Det kortare svaret på frågan om du som kund vågar lämna ut ditt kortnummer är ”JA – på våra betalsidor kan du göra det, men vi rekommenderar inte att du skickar iväg ditt kortnummer i ett mail.

6. När debiteras mitt kort om jag väljer kortbetalning?

När du gör beställningen reserveras pengarna på ditt kort och sedan dras de när vi skickar din order till dig.

7. Jag känner mig osäker på att lämna ut mitt personnummer eller mina kortuppgifter, hur ska jag kunna handla?

Du kan då välja att betala med Paypal.

8. Hur använder jag mitt presentkort /värdebevis/tillgodokvitto/ rabattkupong?

Inne i kassan, under betalningsalternativen, finns en ruta där du skriver in din kod (den innehåller 16 tecken och har bindestreck mellan var fjärde). När du skrivit in den så klickar du på ”aktivera”. Då kommer motsvarande summa att dras bort från ordern.

9. Det ligger fortfarande kvar en reservation på mitt konto trots att jag avbrutit min order?

Denna reservation kommer att släppa inom några arbetsdagar. Gör den inte det – kontakta din bank så kommer de att hjälpa dig med detta.

10. Pengarna är dragna från mitt konto men jag har inte fått någon orderbekräftelse på min e-post?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig reda ut vad som har hänt. Det är bra om du har ordernummer till hands när du kontaktar oss. Det är även bra om vi får reda på vilket belopp ordern är på och när den är gjord. Innan du kontaktar oss så är det bra om du dubbelkollar så att pengarna inte har kommit tillbaka till ditt konto.