1. Levererar ni utanför Sverige?

Ja vi levererar till större delen av världen. Välj aktuell marknad längst ner på hemsidan. Därefter kan du i kassan se om vi skickar till det aktuella landet.

2. Vad har ni för leveranstid?

Om vi har de produkter du har beställt i lager så skickar vi din order inom 3 vardagar. Behöver vi däremot beställa hem delar av din order från leverantör så skickar vi den inom 10-15 arbetsdagar alternativt det datum som anges på produkten. Varje produkt på Hydro Flask Sverige har en beräknad leveranstid som du kan hitta i produktbeskrivningen.

3. Hur vet jag om min order är levererad från Hydro Flask Sverige?

När vi skickar din order så skickas det ett mail till dig om att din order är på väg. Du får även ett separat mail med spårningsinformation.

4. Hur lång tid har jag på mig att hämta mitt paket?

Ditt paket ligger kvar hos postombudet i 2 veckor. Efter den tiden så skickas ditt paket tillbaka till oss. Hämtas det inte ut så blir du debiterad 300 kr för outlöst paket.

5. Vad händer om jag fått en leveransbekräftelse från Hydro Flask Sverige men ingen avisering från posten?

Du kan spåra din order via spårningsinformationen du får i samband med att ordern skickas. Kontakta vår kundtjänst om ordern verkar ha fastnat på vägen.

6. Vad gör jag om min produkt är transportskadad vid ankomsten?

Om det finns problem med din beställning – om det är fel storlek, fel färg, defekt eller på annat sätt inte exakt vad du ville – så meddela oss helt enkelt så ger vi dig återbetalning eller ersätter föremålet.

7. Jag vill göra en reklamation, hur gör jag och vilka garantier har jag?

Finns det möjlighet att ta en bild på varan du vill reklamera, och på så sätt visa oss problemet så underlättar detta hanteringen av ditt ärende. Skicka bilden i ett mail till info@hydroflasksverige.se samt skriv vad det är som hänt och hur du har använt produkten/produkterna. När vi har mottagit informationen kommer vi att återkomma till dig hur vi går vidare i ärendet. Produkterna du vill reklamera ska vara rentvättade och fria från hundhår, lera och dylikt.

8. Hur hanteras mitt presentkort/värdebevis/tillgodokvitto/rabattkupong vid en retur?

Har du använt en rabattkod du fått på köpet i en kampanj och gör en retur med valet återbetalning kommer vi att räkna bort rabattkodens värde från det återbetalda beloppet. Rabattkoden skickas inte ut på nytt utan det förblir förbrukat.

9. Erbjuder du utbyten?

Vi erbjuder inte utbyten. Om du emellertid av någon anledning inte fick den exakta produkten du förväntade dig, låt oss bara veta så skickar vi en ny.

10. Kan jag avbryta min beställning?

När du har betalat har du 24 timmar på dig att avboka beställningen. Berätta för oss genom att skicka ett e-post på bestalla@hydroflasksverige.se

11. Har du en returpolicy?

Ja, vi erbjuder 14 dagars returpolicy, om det finns ett problem med din paket kan du returnera inom 14 dagar.